kobieta-pije-wode

Pij wodę i dbaj o siebie!

Podczas upalnych dni pij jak najwięcej wody, która jest bogata w składniki mineralne m.in. magnez i wapń. Woda smakuje najlepiej gdy jest schłodzona. Można urozmaicić jej smak dodając plasterek cytryny lub limonki. Można także do szklanki wody dodać zioła np. listek mięty lub melisy. Tak przyrządzony napój orzeźwia i doskonale gasi pragnienie.

Minimalna ilość wody, jaka chroni organizm przed niepożądanymi zjawiskami fizjologicznymi, to 800–1000 cm3/dobę. Z kolei maksymalna jej ilość nie powinna przekraczać możliwości wydalniczych nerek. Przyjmuje się, że osoba dorosła na każdy 1 kg masy ciała potrzebuje ok. 30 cm3 wody na dobę.

Zapotrzebowanie na wodę zależy od pory roku, strefy klimatycznej, przemiany materii, rodzaju wykonywanych zajęć. Najwięcej potrzeba jej w upały i podczas wysiłku fizycznego (do 4 litrów), gdy woda intensywnie paruje przez skórę, w mrozy, bo więcej energii potrzeba do ogrzania ciała, w czasie choroby z wysoką temperaturą, biegunki, wymiotów, zaburzeń pracy nerek i w cukrzycy.

Autor

Water Solution Polska

Jesteśmy dostawcą nowoczesnych rozwiązań dystrybucji wody dla firm, przedsiębiorstw i instytucji publicznych. Oferta naszych dystrybutorów filtrujących wodę stale się poszerza, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów. Dostarczamy funkcjonalny, energooszczędny produkt o ciekawej stylistyce wraz z profesjonalnym serwisem w czasie jego użytkowania. Naszym celem jest dotarcie do świadomości jak największego grona odbiorców aby przypomnieć, że woda jest podstawą prawidłowego funkcjonowania organizmu. Pij wodę i dbaj o siebie!

Dodaj komentarz